לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

חלק מהטיפולים שלנו

חיפוש טיפולים

מהן הסכנות הקיימות בשומן בטני?

אנשים רבים סובלים משומן בטני, אשר עלול לסכן את הבריאות וכמובן לפגוע בנראות האסתטית. אומנם כולם מעוניינים בגוף חטוב ומעוצב יותר, אך לא כולם מבינים את הסיכון הטמון בהצטברות של שומן בטני. כדאי לדעת כי לעומת השומן התת עורי, שעלול להיאגר מתחת לפני העור באזור הזרועות, הרגליים, הבטן והישבן, השומן הבטני נאגר מסביב לאיברים הפנימיים.

מה זה אומר בעצם, שומן בטני?

מדובר על שומן שנאגר עמוק בתוך חלל הבטן, במטרה לספק ריפוד חיוני לאיברים הפנימיים. אך במידה וכמות השומן הבטני עולה יותר מהנורמה, מדובר על סיכון לבריאות שלכם. לעומת השומן הרגיל, שאומנם עלול לפגוע בנראות החיצונית שלכם ואף להוביל למחלות לב וכלי דם, השומן בטני נחשב לבעייתי יותר. שומן זה גורם לשחרור של חומרים דלקתיים בשם ציטוקינים, הגורמים להתפתחות של תהליכים דלקתיים בגוף. 

מהן הסכנות הקיימות בשומן בטני?

שומן בטני – כל הסכנות ששווה להכיר

עודף של שומן בטני משפיע גם על התפתחות של הורמונים שונים, שעלולים להשפיע לרעה על תפקוד המוח ולהוביל לבעיות שינה, בעיות פוריות, שינויים במטבוליזם וכמובן השפעה על מצב הרוח. אנשים שסובלים משומן בטני מאופיינים לרוב במבנה גוף בצורת תפוח, כאשר רוב השומן מצטבר באזור הבטן.

לכן אנשים בעלי נטייה גנטית לפתח שומן בטני חייבים לשמור על זהירות מקסימלית ולהקפיד על אורח חיים בריא יותר. הקפדה על פעילות גופנית קבועה לצד תזונה בריאה ומאוזנת יסייעו לכם לשמור על רמות תקינות של שומן בטני. כדאי לדעת כי לא רק אנשים שסובלים מהשמנת יתר עלולים לסבול משומן בטני, אלא גם אנשים בעלי משקל גוף תקין עלולים לסבול מהבעיה. ניתן לחשב את יחס הירכיים ביחס למותניים, על מנת להעריך את רמת השומן הבטני שלכם.

נקודות ששווה לדעת לגבי שומן בטני

חשוב להדגיש כי כמות השומן הבטני שלכם אומנם תלויה בגורמים גנטיים ובגורמים הורמונליים, אך גם אורח החיים שלכם משפיע באופן ניכר על כמות השומן הבטני. כלומר, גם אנשים ללא מאפיינים גנטיים האופייניים להתפתחות של שומן בטני עלולים לפתח רמות מסוכנות של שומן, כתוצאה מתזונה לא מאוזנת, מתח ממושך ומחסור בפעילות גופנית. ידוע כי קורטיזול אחראי על היווצרות השומן הבטני, לכן אין זה מפתיע כי מצבי לחץ ומתח (המאופיינים בהפרשה מוגברת של קורטיזול) מגבירים את הסיכון להתפתחות השומן הבטני.

כמו כן, ידוע כי אינסולין ואסטרוגן משפיעים גם כן על התפתחות השומן הבטני, לכן נשים בגיל המעבר הסובלות מרמות נמוכות של אסטרוגן פגיעות יותר לעלייה ברמות השומן הבטני. השומן הבטני מגביר את הסיכון להתפתחות של מחלות לב, סוכרת סוג 2, לחץ דם גבוה, דמנציה ואלצהיימר, סרטן, דיכאון, הפרעות שינה ודלקות פרקים.

שוקלים המסת שומן בטני? אנו בקליניקת אורכידאה מתמחים באסתטיקה רפואית ומציעים מגוון טיפולים אסתטיים ומקפידים להשתמש בשיטות הטיפול ובציוד המתקדם ביותר בשוק. אצלנו תקבלו יחס אישי ואבחון פרטני, במטרה להתאים את סוג הטיפול האידיאלי ביותר עבורכם. צרו קשר!

 

מכון יופי

לתיאום פגישת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם

5/5

לצוות אורכידאה המקסים ולקטיה הנהדרת !באתי מלאת ספקות – אבל נוכחתי בקיום כל ההבטחות! הפנים נהדרות, ההרגשה טובה ואתם נהדרים !תודה על הכול ! בידידות רבה.

בתיה רז